Izberite avtosedež po meri otroka

avtosedež

Starševsko življenje je za novopečene starše povsem nov list v knjigi življenja. Novo življenje s sabo prinaša raznolikost – od veselja, smeha, pa vse tja do skrbi in žalosti. Ena od pomembnih stvari, ki ji je v času prihoda novorojenca, pa tudi kasneje, potrebno nameniti čas, je avtosedež. Pestro ponudbo avtosedežev lahko preverite na https://www.mali-vragci.si/otroski-avtosedezi.

Katerim standardom mora avtosedež zadostiti?

Varnost vašega novega družinskega člana med vožnjo je vedno na prvem mestu. Zavedajte se, da so vsi avtosedeži, ki jih kupite v trgovinah testirani, zaradi česar je njihova varna uporaba potrjena. Kljub temu so med avtosedeži velike razlike, ki se pogosto (žal) odražajo tudi v obliki višjih cen.

avtosedež

Pri izbiri avtosedeža sledite tesiranjem. Vsak avtosedež mora biti testiran po protokolu. Obstaja dva standarda. ECE R44 je standard po katerem se avtosedež testira pri vožnji v obe smeri, UNR 129 pa je standard, kjer preverjajo tudi vpliv bočnega trčenja. Primerjave varnosti avtosedežev lahko preverjate na različnih evropskih spletnih mestih, pri nas pa lahko te podatke pridobite na spletni strani AMZS. Tam boste našli ocene različnih avtosedežev, ki so trenutno dostopni na tržišču.

Avtosedež izbirajte glede na starost in višino otroka. Obstajajo namreč različne skupine avtosedežev. Prva skupina so lupinice, ki zagotavljajo stabilno vožnjo novorojenčkom do 1.leta starosti. Pri tem je potrebno poudariti, da lahko otrok lupinico preraste že prej ali pa kasneje. Kdaj jo zamenjati za drug avtosedež je torej odvisno od otrokove višine, ki ne sme preseči najvišje točke avtosedeža.

Druga skupina avtosdežev je namenjena starostni skupini od enega leta pa tja do štirih let. V zadnji skupini pa so tako imenovani jahači, na katerih otrok sedi do dopolnjenega 12. leta starosti oziroma višine 135 cm.

Pri izbiri avtosedeža ne pozabite upoštevati tudi prostora za noge, ki ga ta zagotavlja (več kot je prostora za noge, dlje bo avtosedež uporaben), prilagajanje višine, obračanja avtosedeža ter zaščite v primeru bočnih srečanj.